Fokus på kvalitet, uavhengighet, objektivitet og ærlighet.
For å hjelpe våre klienter på best mulig måte, setter vi ærlighet høyt. Våre verdier er basert på profesjonalitet, samarbeid, engasjement og omsorg. Vårt grunnlag for vurderinger er tuftet på faktiske forhold som lar seg bevise. Vi bruker betydelige ressurser på å holde oss oppdatert med informasjon om eiendom fra Sintef Byggforsk.
Når det gjelder bygg og eiendom, kan du være trygg på at du velger en solid eiendomskonsulent dersom du velger oss.
Lang erfaring i saker som handler om kjøp, salg og finansiering av eiendom!
Siden 2015 har vi levert flere hundre rapporter hvert år for bruk i forbindelse med finansiering, kjøp eller salg av eiendom. Våre konsulenter har lang erfaring med slike forhold og kan med trygghet bistå deg dersom du er i prosess med kjøp, salg eller finansiering av eiendom.
Rent byggteknisk har våre konsulenter vært involvert i eiendom, bygninger og håndverk siden slutten av 90-tallet.
Lang erfaring i saker som handler om skuffelser tilknyttet kjøp, salg, entreprenører eller forsikring!
Siden 2017 har vi vært to ansatte i foretaket. Omtrent halvparten av vår virksomhet er knyttet til små og store konflikter eller skuffelser i forbindelse med kjøp og salg av eiendom. Vi leverer uavhengige rapporter og har gjennom mange år vært en pålitelig ressurs for kjøpere, selgere, entreprenører, byggherrer og interessenter som har hatt forbindelser til byggesaker, boligsalg og uønskede hendelser tilknyttet bygg.
FOKUS PÅ KVALITET TILKNYTTET RAPPORTERING
Forbrukeren er tjent med å velge en takstingeniør som har erfaring, kjenner lover og forskrifter, og som brenner for jobben sin. Å velge en motivert og engasjert rådgiver bidrar til raskere levering av rapporter. Ulike takstingeniører har forskjellige etiske rammeverk, og å velge en rådgiver som med beste intensjon leverer objektivt, er ofte til fordel for klienter. Dette reduserer risikoen i tiden som kommer, også lenge etter at rapporten er levert.
Det er stor forskjell på “gode” og “dårlige” rapporter, spesielt når man vurderer mange gjennom et år. En god rapport er spesifikk og lettlest, mens en dårlig rapport ofte mangler relevante opplysninger eller inneholder feil. Å velge en rådgiver som er opptatt av kvalitet i rapportene er til forbrukerens fordel, da dette reduserer risiko og gjør det lettere for lesere – enten det er forsikringsselskap, selger, kjøper, motpart, part eller en annen takstmann – å forstå nøyaktig hva opplysningene handler om.
En dårlig vurdering fra en takstingeniør kan føre til økonomisk tap for klienten eller leseren av rapporten. Dette kan skje enten gjennom en tilstandsvurdering som ikke er korrekt, eller ved en vurdering av tekniske forhold som ikke stemmer. Erfaring og historisk kjennskap til lignende forhold vil ofte være til fordel for klienten, da det reduserer kostnadene på sikt og minimerer risikoen for tap. Gode vurderinger i rapporter knyttet til eiendom kjennetegnes ved at de er objektive og korrekte.
Å kjøpe en rapport eller tjeneste knyttet til eiendom skal være enkelt. Som forbruker skal du få en rapport med innhold som er relevant for ditt formål. Feil type rapport kan noen ganger være mer til skade enn til fordel. I tillegg skal gjennomføringen av befaringen, samt tiden etter befaring, være kort. Rapporten skal leveres innen rimelig tid, og du skal så raskt som mulig, helst uten å vente for lenge på takstingeniøren, få den dokumentasjonen du trenger for å gå videre i din sak.
TEKNISK KOMPETANSE
Tillitt
OBJEKTIVITET
GOD DOKUMENTASJON
Velg en profesjonell takstingeniør i dag.
John Morten Allertsen
Takstingeniør
Eier av foretak. Godkjent i Norsk Takst for verdi, skade, tilstand og Næringseiendom.
Erfaringer fra ledelse av foretak. Har arbeidet med drift av større eiendom. Har arbeidet som Takstingenør siden 2015. Erfaring fra bygg og eiendom siden 1997.
Skriver
- Verditakst
- Forhåndstakst
- Skaderapport
- Reklamasjonsrapport
- Tilstandsrapport
- Næringstakst
- Rådgiving
Ring direkte på 45151414
Karsten Oelmann
Takstingeniør
Ansatt siden 2017. Har arbeidet med eiendom siden 1997. Erfaring blant annet som maskinfører og helikopterpilot.
Ansatt siden 2017. Erfaring fr abygg og eiendom fra 1997.
Skriver
- Skaderapport
- Reklamasjonsrapport
- Naturskaderapport
- Uavhengig kontroll
- Kvalitetskontroll nybygg
- Rådgiving
Ring direkte på 41432012
Dyktig, rask og effektiv! Vi brukte Allertsen takst på overtakelse av et nyoppført hus og vi var utrolig godt fornøyde! En grundig undersøkelse ble gjennomførte og vi fikk påfølgende rapport og gode råd. Det var veldig hyggelig å samarbeide med Allertsentakst! Anbefales på det sterkeste!
En av de bedre takstrapporter jeg har lest! Det virker som John Morten Allertsen gjør en grundig jobb og går mye mer nøye til verks enn mange av de andre takstmennene som er i markedet. Hyggelig og trivelig kar i tillegg. Kan sterkt anbefale å bruke han.
Utrolig hyggelig og profesjonell takstmann. Gjennomførte takst ryddig og bra. Forklarte utfyllende hva han gjorde. Svarte grundig på alle spørsmål vi hadde, og kom med utfyllende og gode svar også etter rapporten var levert. Anbefales på det varmeste.
Kan anbefale Allertsen på det høyeste. Veldig rask og god jobb. Hyggelig å ha med å gjøre er han også.
Sjekk ut våre siste publiseringer, her kommer det bra innhold etterhvert!
Oppfølging nye huseiere.
I denne teksten vil vi forsøke å gjenoppta tråden i forhold til hva vi antakeligvis nylig har snakket[...]
Kontroll av ny – brukt – boligeiendom tett etter overtakelse.
Kontakt din rådgiver i dag Vi får noen gang spørsmål om det er lurt av[...]
Sammenligningsmetoden
I sin bok «Verdisetting av fast eiendom», dedikerer Sølve Bærug et helt kapittel til sammenligningsmetoden. Siden bokens publisering[...]